Niets zo veranderlijk als een kampeerder…

Stokkentent, bagagekarretje, caravan, opblaastent… we hebben ze allemaal gehad of zijn in het bezit van. Maar alle varianten brengt ons niet helemaal waar we wezen willen, namelijk heel makkelijk en snel een kort weekend weg. De caravan en het karretje dat we ooit hadden moest altijd elders op stal en dus daar ook gehaald worden. Van te voren plannen blijft dus noodzaak.
We blijven ook met het feit zitten dat we toch steeds een halve dag kwijt zijn aan het inruimen van de auto, met name als we naar huis gaan. Heen vind ik zelf nooit zo erg, voor mij is dat voorpret. En dan als de tent nat is, is het een enorme klus om deze te drogen. Ook al hebben we een tent die heel snel staat en waar we heel fijn 3 weken in kunnen vertoeven, nog steeds missen we dat korte en snelle weg kunnen gaan.

Onze huidige Outwell-Roswell-5atc uit 2017

De droom van een camper en een bus hebben we laten varen (jaaaa, een boot, ook leuk!! 😉 ) Dit is echt te prijzig.
Zo kwamen we dus 2 weken geleden op de daktent. Heel stoer en snel open- en dicht te klappen, dus dat is echt wat voor ons. Kan ook op de Kangoo. Ondertent erbij en we zijn compleet. Dat gaat ‘m dus worden, dachten we…
Al snel liepen we tegen nieuwe problemen aan. Het begon al met het gewicht, er moet dan 60 kilo het dak opgetild worden, en ik vraag mij serieus af of Alex dat met mij (nadruk op mij) wel gaat lukken. Serieus, zelfs de handlift is nog langs gekomen om het ding erop te krijgen. Ook hadden we bedacht de tent er één keer op te leggen en dan een heel seizoen er mee rondrijden. Maar ja, met een softcover is dat best eng als deze in de straat staat.
En dan nog een klein puntje, als we langer weg gaan en er hangt een ondertent aan, dan zullen we altijd de auto op de plek moeten laten staan. Best lastig als je een kwartier of half uur verder iets wil bekijken. En best lastig als je autorijden zo leuk vind door dorpjes heen.
Door een blog van mij met een plaatje van een daktent op een bagagekar kwam Alex weer met dit goede idee. Als we de tent op een aanhanger plaatsen, hoeven we één niet hoog te tillen en twee de tent kan erop blijven liggen en drie als we langer weg zijn kan de kar achterblijven op de plek en wij met de auto weg. De bagagekar zouden we dan stallen bij een caravanstalling…..
Uiteraard ging mijn gedachte weer verder. Stalling, dus ophalen, dus plannen…
Misschien in de tuin, kar op zijn kant en tussen de paaltjes door de tuin in rollen?

Deze op een bagagekar, kijk hoe hoog dat moet zijn!!!


Maar goed, we hadden ook nog een tripje gepland naar Daktent.nl in Baarn. Daar is een showroom en kunnen we misschien wat ideeën op doen. Toch stond daar weer de DTBD, die is wel erg mooi met de luifels aan de ramen tegen inregenen. Een andere tent (Sheepy Sheepy) heeft dat niet dus zal inregenen. Maar wel weer logischer op een karretje.

Na de showroom zijn we lekker even het Vuursche bos ingedoken om alles te laten bezinken. Nieuw problemen kwamen al weer bovendrijven.
De kar moet toch wel hoog zijn, anders kun je de tent niet in. In ieder geval niet de DTBD tent. Sowieso moet je altijd bukken met deze, ook 3 weken lang. De hoge kar kantel je niet even om de tuin in te rijden dus dat is een no go en zal op stal moeten. Dus weer halen brengen en extra kosten. Goed dat halen gaat wel makkelijker tegenwoordig, nu ik ook kan rijden.
Maar ja, dan kunnen we ook kijken voor een kleine vouwwagen. Als we dan toch moeten plannen, halen en brengen…

Deze zou nog kunnen, maar kan inregenen.

Ik ben mijn zoektocht maar even gestaakt op gebied van daktenten en vouwwagens. Het is allemaal behoorlijk prijzig! € 3.500 voor een daktent en € 8.000 voor een vouwwagen zit je zo aan. En dan € 400 kosten aan stalling.

Wat maakt het ons nou zo moeilijk?? Is het misschien gewoon de manier hoe we een weekend weggaan. Ja, Alex heeft gelijk, we moeten de hele auto eerst leeghalen om vervolgens weer passend in te ruimen. Maar wat als we nou een kleinere tent kopen voor de weekenden die je als laatste in de auto kunt gooien? Immers in een daktent hebben we ook maar de beschikking tot een kleine ruimte, en niet eens leefruimte. Als die tent nou opblaasbaar is en niet zo groot met een klein ondergrond zeil? Zoals afbeelding hieronder, klik voor specs. Misschien lage, compacte fatsoenlijke stoeltjes en tafeltje (het is maar voor 1 of 2 nachten). Dan moet je toch ook een heel eind komen?!

Outwell Cedarville 3A. Weekend alternatief?


Voor wat we in gedachten hadden (3 tot 4 duizend euro) kun je 6 kleine mooie tentjes kopen! We moeten ook bij onszelf te raden gaan of we wel echt rondreizigers zijn? Of zijn we toch wel honkvast en vinden we dat rondreizen heel gedoe? En misschien moeten we sowieso minder zooi meenemen en compacter en meer back to basic. Zeker voor een weekendje.

Indeling van de Outwell Cedarville 3A


We moeten ook onderscheid maken tussen vakanties. Weekendje weg is een wat kleinere tent met een rugzakje met wat spulletjes. Een week of langer is de grote opblaastent. Desnoods een derde tentje erbij voor de laatste nacht of eventueel overnachting.

Wat was dit nou voor blog? Eigenlijk een analyse van wat er door mijn hoofd gaat. Gewoon op een rijtje zetten en alles goed overwegen voordat we weer spullen aanschaffen die achteraf misschien niet zo handig waren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.