Eerste weekend weg van 2018

De lente is in zicht!! Dit weekend gaat de zomertijd in, de krokussen steken hun kopjes boven de grond, de vogels zingen hun lied dus wij hebben de kampeerkriebels…
Helaas blijven de temperaturen nog behoorlijk steken, het is echt nog te koud voor een tentje. We besloten nog even een huisje te pakken voor een weekend. Roompot park Weerterbergen is het geworden. Hond mee, fietsen mee en ons zelf mee.

Vrijdag 23 maart 2018
Vrijdag had ik al vrij genomen om alles voor te bereiden. Alle spullen moesten nog gepakt worden (en vooral opgezocht) en de boodschappen moesten gehaald worden. Alex was pas laat in de middag klaar. Maar rond 14.00 uur had ik alles gedaan wat op mijn lijstje stond. Zodra hij thuis kwam konden we inladen en gaan. Half 3 vertrokken wij. Het was wel ontzettend druk, we deden er iets langer over dan gepland. Maar eenmaal aangekomen konden we vlot inchecken en op naar ons huisje.
Het was een geschakelde standaard woning, aan de buitenkant niet heel fraai om te zien.

Maar van binnen was het erg leuk. Leuke woonkamer met open haard, klein keukentje en een prima slaapkamer.

Meer hebben we niet nodig voor het weekend (nooit eigenlijk). Na het uitladen gingen we eerst even op verkenning, Ziva moest toch nog even uit. In eerste instantie leek het lastig om van het park af te komen. Later bleek dat je zo in het bos staat, ook dat was dus prima.

Zaterdag 24 maart 2018
Tegenwoordig zijn we ontzettend fit, we hebben ons dus voorgenomen niet zo laat naar bed te gaan. We zijn ‘s morgens dan eerder wakker en kunnen meer ondernemen. Om half 10 liepen we samen al buiten als 2 early birds met Ziva.
Hieronder de gebrilde early bird foto…

Jeetje, wat was dat lekker! Het was nog heerlijk rustig. Thuis aangekomen hebben we nog eens lekker koffie en chocomel gedronken met croissantjes. Immers stond er voor erna weer een fietstocht op het menu. Het werd een fietstocht van 24 kilometer over bospaden met klimmetjes en regelmatig zand en stukken asfalt. Onderweg vielen er een hoop geocaches te halen.

Er moest ook gepuzzeld worden…

Hier en daar wat “gevaarlijke” capriolen ;)… met fiets en al het spoor over en klauteren over het hek…

Het was een pittige rit op onze nieuwe fietsen. Waar we overigens helemaal blij mee zijn!! Moe en voldaan kwamen we in ons huisje en zijn we opnieuw gaan lopen met Ziva. Daarna was het tijd voor een Bacardi cola en eten met de grillpannetjes.

Zondag 25 maart 2018
Al weer een prachtige dag die er hetzelfde uitzag als gisteren. Eerst vroeg wandelen met de hond, koffie drinken met croissants en daarna weer lekker fietsen op onze nieuwe bikies. Ook deze rit kwam weer uit op bijna 24 kilometer. Deze keer zonder asfalt en met veul meer zand! Heul veul zand! Het meeste ging over bospaden en mtb parcours. En wederom een hoop caches. De caches leverde ons natte voeten op. Er moest door sloten gewaad worden en door poelen om een een aantal caches te bereiken. En ja, dat hoorde erbij!

Sommige lagen tussen de koeien, andere heel ver in het veld of gewoon achter een bord.

Het was echt geweldig!! Maar super vermoeiend. Na 24 km hadden we het echt wel gehad, om 17:30 uur kwamen terug in ons huis.

Alex begon aan de hamburgers, ondertussen ben ik alle spullen gaan inpakken. Als 2 tornado’s gingen we door het kleine huisje heen. Opruimen, vegen en dweilen. Om 19:30 hadden alles gedaan inclusief eten en trokken we de deur achter ons dicht.
Thuis aangekomen moest er wel eerst wat omgespoeld worden, het halve Weerterheide hadden we nog in onze schoenen zitten.Maar wat hebben we weer een heerlijk weekend gehad!!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.