Chamaloc, fascinerende naam voor een dorpje

De laatste echte warme dag, dan zitten de hete dagen er echt op en gaan we naar lagere temperaturen. Het is ook de dag voordat er ruim 30 mm regen hier moet gaan vallen, weercijfer een 3!! Je zou verwachten dat wij dan gaan zitten balen, maar niets is minder waar. Alles hebben we al voorbereid, voor het geval dat het water van links naar rechts onze tent door gaat. Scheerlijntjes liggen klaar om eventueel te spannen, grondzeil staat met zijn opstaand randje omhoog, alle electronica staat van de grond af en de juiste ‘luiken’  hebben we gesloten om inregenen tegen te gaan. Kom maar op met die bui!!! Met uitzicht op de bergen hopen we stiekem op spectaculair weerbeeld natuurlijk.
We zouden ook al lekker wat te eten halen voor morgen, zodat we dat dan niet hoeven te doen. We duiken gewoon lekker een dagje onder! Moet trouwens helemaal lukken op de gejatte stoel van Dirk de eigenaar.

Maar voordat er ondergedoken wordt, had ik nog een wandeling op de planning staan van ongeveer 5 kilometer. Niet zo heel lang, een gamarkeerde route en de beschrijving vertelde dat het een mooie moest zijn. De foto bij de beschrijving zag er helemaal leuk uit!!

Dus zo gezegd zo gedaan, gps (immers moet er gegeocached worden) en water mee met als startpunt het dorpje Chamaloc. De poort naar de Col de Rousset. De naam vind ik erg fascinerend klinken, ik weet niet waarom. Klinkt oud en klinkt ‘gebergte achtig’.

Het dorpje vond ik ook wel erg grappig en er viel een smiley te scoren.

De wandeling zelf liep ook door een fraai gebied, in ieder geval het eerste stuk.

Het tweede deel vond ik wat saai worden eigenlijk. En het fraaie pad op de foto van onze kaart kwam maar niet. Maar goed, we bleven de geel groene markering volgen. Tijdens de route waren nog wel 2 andere geocaches te scoren, waarvan een met een trackable die naar Nederland mee moet. De caches zijn hier wel gaaf hoor, want in deze gebieden word er net zo gemakkelijk een maand niet gelogd omdat er geen kip komt.

Op een bepaald punt ging de geel groene markering zich splisen in een steiler pad omhoog. Zag er geweldig uit maar mijn GPX op mijn gps ging nog steeds rechtdoor. Door op onze navigaties te kijken konden we zien dat het andere pad enorm ver door liep en richting de 1200 meter hoog ging en misschien nog wel verder. Erg gaaf, maar gingen we ff niet doen. We zijn echt veel te ongetraind en waren daar ook niet op voorbereid. Een paar meter verderop ging onze markering ook weer door. Dus tja, waarschijnlijk was het fraaie pad van de foto de andere kant op. Was het een geweldige wandeling? Nee, dat niet. Maar we hebben wel wat leuke plaatjes geschoten en de geocaches maken het ook helemaal goed.

Bij de tent aangekomen ben ik gelijk maar weer even gaan bloggen in mijn eigen kantoor 😉

Oh ja, en nog even een filmpje van gisteren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.